//Heeft u ook last van de Ziggo-storing? (update i.v.m. nieuw storing 19 augustus)

update 19 augustus 2015 i.v.m. nieuwe storing + Android DNS instellingen aanpassen toegevoegd

Er is momenteel een probleem met de DNS-servers bij Ziggo. Gelukkig is er een makkelijke oplossing voor Windows.

Bij uw internetverbinding is een andere DNS-server toe te wijzen i.p.v. standaard “automatisch”.

Ga rechtsonderin naar het wifi-icoontje >
rechtermuisknop “netwerkcentrum openen” >
druk op verbindingen: “naamvanuwverbinding” >
eigenschappen >
internet protocol / TCP IP4>eigenschappen>
vul bij het tweede gedeelte “De volgende DNS-serveradressen gebruiken bijvoorbeeld de DNS-server van OpenDNS in 208.67.222.222

Hier vind u nog een extra uitleg: http://windows.microsoft.com/…/wind…/change-tcp-ip-settings…

Bij Android is het ook eenvoudig aan te passen.

Ga naar instellingen>
Wifi>
Kies uw wifi verbinding en houd hem ingedrukt tot er een extra scherm opent>
Kies Netwerkconfiguratie wijzigen>
Vink “geavanceerde opties” aan>
Druk bij IP-instellingen op DHCP en verander dit naar”Static” of “Statisch”>
Scroll naar beneden en vul bij DNS 1 en DNS 2 bijvoorbeeld de DNS-servers van Google in 8.8.4.4 en 8.8.8.8>
Druk op opslaan.

Als alles weer bij Ziggo werkt kunt u dit weer terugzetten, of laten staan.

Wat vindt u van dit artikel?
[Aantal stemmen: 0]
2015-09-12T04:47:29+00:0018 augustus 2015|
error: Deze content is beschermd!!

Milcraft en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, om een koppeling te kunnen maken met social media, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy verklaring. Ga voor meer informatie naar op de pagina Privacy Verklaring.