update 19 augustus 2015 i.v.m. nieuwe storing + Android DNS instellingen aanpassen toegevoegd

Er is momenteel een probleem met de DNS-servers bij Ziggo. Gelukkig is er een makkelijke oplossing voor Windows.

Bij uw internetverbinding is een andere DNS-server toe te wijzen i.p.v. standaard “automatisch”.

Ga rechtsonderin naar het wifi-icoontje >
rechtermuisknop “netwerkcentrum openen” >
druk op verbindingen: “naamvanuwverbinding” >
eigenschappen >
internet protocol / TCP IP4>eigenschappen>
vul bij het tweede gedeelte “De volgende DNS-serveradressen gebruiken bijvoorbeeld de DNS-server van OpenDNS in 208.67.222.222

Hier vind u nog een extra uitleg: http://windows.microsoft.com/…/wind…/change-tcp-ip-settings…

Bij Android is het ook eenvoudig aan te passen.

Ga naar instellingen>
Wifi>
Kies uw wifi verbinding en houd hem ingedrukt tot er een extra scherm opent>
Kies Netwerkconfiguratie wijzigen>
Vink “geavanceerde opties” aan>
Druk bij IP-instellingen op DHCP en verander dit naar”Static” of “Statisch”>
Scroll naar beneden en vul bij DNS 1 en DNS 2 bijvoorbeeld de DNS-servers van Google in 8.8.4.4 en 8.8.8.8>
Druk op opslaan.

Als alles weer bij Ziggo werkt kunt u dit weer terugzetten, of laten staan.

Wat vindt u van dit artikel?
[Aantal stemmen: 0]