Facebook is in 2015 nog altijd het meest gebruikte social media platform.
De meeste ondernemers zijn er al te vinden met een pagina of Facebook Shop. Een logische stap als u zich bedenkt dat ruim 9 miljoen Nederlanders een Facebookaccount hebben en daarvan 6,6 miljoen dagelijks te vinden zijn op Facebook. Zonder meer buitengewoon een zeer interessant medium voor ondernemers dus.

Wat heeft Facebook te bieden?

Net als Google heeft Facebook een eigen advertentiesysteem. Het is mogelijk om advertenties aan te maken of bestaande berichten in te zetten als advertentie.
In tegenstelling tot Google betaalt u bij Facebook voor zowel de vertoningen als de “acties”. Deze acties/conversies kunnen likes, volgers, shares e.d. zijn.
Uiteindelijk betaalt u meer voor de acties dan voor de vertoningen.

De kosten

De kosten van adverteren op Facebook zijn afhankelijk van twee factoren, namelijk; de grote van de doelgroep en het beschikbare budget. Daarnaast kunnen budgetten per dag of per klik ingesteld worden. Hoe meer budget en hoe groter de doelgroep, hoe meer bereik en hoe hoger de kosten.

Doelgroep

Het mooiste van adverteren op Facebook is dat u de doelgroep haarfijn kunt specificeren. Een doelgroep kan niet alleen ingesteld worden op leeftijd, woonplaats, geslacht, maar ook of de doelgroep van gadgets houdt, vaak restaurants bezoekt, een voorliefde voor auto’s heeft.
Bijvoorbeeld: U heeft een slagerij. Dan kunt u dus perfect aangeven dat uw doelgroep als interesse barbecue of vlees moeten hebben.
Dit zijn zaken die de personen in deze doelgroep zelf ooit hebben aangegeven. Geen weggegooid advertentiebudget dus.

facebook adverteren

De potentiële klanten kunnen via een advertentie naar de volgende bestemmingen:

  • Eigen pagina’s, apps of evenementen
  • Pagina’s die door anderen beheerd worden
  • Een externe website

Benieuwd naar uw kansen op Facebook? Bel ons op 0172-897789 of mail naar info@milcraft.nl voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek.

Wat vindt u van dit artikel?
[Aantal stemmen: 0]