Veelgestelde vragen / FAQ 2016-10-14T16:07:59+00:00
Wat kan ik zelf doen m.b.t. werkzaamheden? 2017-04-28T08:08:09+00:00

Alles wat u zelf wilt doen, doet u zelf. Alles wat u niet wilt doen, nemen wij uit handen. En dat uiteraard voor een gunstige prijs!

Met alles bedoelen we o.a. de teksten, foto’s, mail, producten, social media en zoekmachine optimalisatie. Het technische gedeelte met hosting, domeinnamen, beveiliging en updates blijft volledig in beheer bij Milcraft, tenzij anders overeengekomen. Niet in de laatste plaats om een goede beveiliging voor iedereen op dezelfde hostingserver te kunnen garanderen.

Zelf hosten?
Technisch is dit uiteraard mogelijk, maar om praktische redenen doen we dit niet . Zo bouwen we websites alleen op onze eigen servers op i.v.m. mogelijke compatibiliteits- en beveiligingsproblemen bij andere hostingpartijen. Ook het beheer kunnen wij enkel goed en efficiënt uitvoeren op onze eigen servers.

Kan ik een door Milcraft gebouwde website zelf hosten? 2016-12-29T17:12:57+00:00

Technisch is dit uiteraard mogelijk, maar om praktische redenen doen we dit niet . Zo bouwen we websites alleen op onze eigen servers op i.v.m. mogelijke compatibiliteits- en beveiligingsproblemen bij andere hostingpartijen. Ook het beheer kunnen wij enkel goed en efficiënt uitvoeren op onze eigen servers. Niet in de laatste plaats om het beveiligingsniveau voor iedereen op dezelfde hostingserver te kunnen garanderen.
Mocht u na de overeengekomen periode van beheer en hosting besluiten om dit toch ergens anders te laten verzorgen, dan kunt u zonder problemen een kopie van de website ontvangen. Het is en blijft namelijk úw website.

Wat is een catch-all e-mailaccount? 2016-12-21T09:56:32+00:00

Bij de mail in onze hostingpakketten kunt u per pakket één mail adres instellen als catch-all e-mailadres. Dit mailadres zal dan alle mail ontvangen die gestuurd wordt aan niet aangemaakte e-mailadressen.
Bijvoorbeeld: info@uwmilcraftdomeinnaam.nl wordt actief gebruikt. Als iemand dan per ongeluk een typfout maakt en een mail verstuurt aan nfo@uwmilcraftdomeinnaam.nl dan zal deze mail binnenkomen op het e-mailadres dat ingesteld is als catch-all e-mailadres.

Op zich een handige functie, maar is een nadeel bij deze functie. Zo kan het voor meer spam zorgen, omdat alle willekeurige mailadressen dan gebruikt kunnen worden.
Een mail naar het willekeurige e-mailadres 123456789@uwmilcraftdomeinnaam.nl komt dan in de inbox van het catch-all e-mailadres.

Wat is een backdoor? 2016-10-16T13:41:24+00:00

Een backdoor is een stukje code om buiten de beveiligingssystemen om toegang te krijgen tot een computer, website of netwerk. Vaak wordt zo’n backdoor door malware geplaatst of door een hacker. Ook zijn er backdoors die door de ontwikkelaars zelf worden toegevoegd.

Wat is malware? 2016-10-15T13:42:52+00:00

Malware is software die gebruikt wordt om gevoelige informatie te verkrijgen, systemen onderuit te halen of toegang te verschaffen tot beveiligde systemen.
Het woord malware is een samentrekking van de woorden malicious en software.

Instellingen mail Milcraft 2016-10-15T09:27:32+00:00

Milcraft ondersteunt zowel POP3 als IMAP wat betreft de mail. Wat voor u de beste optie is, is afhankelijk van een aantal zaken:

  • de grootte van uw mailbox
  • het aantal apparaten waarop u mail wilt ontvangen
  • het soort apparaten waarop u mail wilt ontvangen
  • de hoeveelheid mappen in uw mailbox

Naast de Roundcube-webmail kunt u ook mail instellen in de bekende mailclients als Outlook, Thunderbird, Windows Mail en de apps van Apple op uw Mac, iPhone of iPad.

U heeft hiervoor de volgende gegevens nodig: uw wachtwoord en uw gebruikersnaam
Deze gegevens ontvangt u van ons ná de installatie van uw diensten.
Standaard verstrekken wij een zeer sterk wachtwoord bij elke mailbox. Wij raden u aan deze te behouden óf een vergelijkbaar wachtwoord in te stellen. Het wachtwoord kunt u zelf aanpassen in Roundcube bij Instellingen > Wachtwoord.

In uw mailprogramma vult u de volgende gegevens in. U heeft de keuze tussen beveiligd en onbeveiligd. Hieronder treft u de gegevens voor beveiligde mail.

IMAP-instellingen

inkomende mail

server: hosting1.mooijwerkt.nl, hosting3.mooijwerkt.nl of hosting5.mooijwerkt.nl (Dit staat in uw welkomstmail. Als u dit niet weet kunt u ons uiteraard bellen of mailen)
port: 993
kies voor SSL

uitgaande mail
server: hosting1.mooijwerkt.nl, hosting3.mooijwerkt.nl of hosting5.mooijwerkt.nl (Dit staat in uw welkomstmail. Als u dit niet weet kunt u ons uiteraard bellen of mailen)
port: 465
kies voor SSL

Vink bij zowel inkomende en uitgaande mail de wachtwoord-verificatie aan.
U vult hier het complete e-mailadres in en uw wachtwoord.
Het programma zal bij de eerste keer contact maken met de server vragen of u het certificaat/deze server vertrouwt. Hier kunt u akkoord op gegeven.

Hoewel de standaard webmail uitstekend functioneert, raden wij bij intensieve gebruikers, grote mappenstructuren en grote mailboxen Office 356 aan. Enkel voordelen hiervan zijn 50GB aan opslagruimte en naadloze integratie bij Office-producten als Outlook.
Mocht u meer willen weten over Office 365 dan staan wij u graag te woord.

Heeft u verder vragen over het instellen van de mail of advies willen over welke mailoplossing voor u het beste is? Neem dan contact op via het klantenpaneel of telefoonnummer 0172-897789

Handleiding Roundcube 2016-10-14T16:08:09+00:00

Standaard heeft u bij Milcraft toegang tot webmail. Deze webmail draait op Roundcube en is te bereiken via de url http://www.hieruwdomeinnaam.nl/roundcube.

Inloggen

U kunt inloggen door bij het inlogscherm uw volledige e-mailadres en wachtwoord te gebruiken.

Roundcube webmail loginscherm

Roundcube webmail loginscherm

Bij overstap naar Milcraft heeft u een zeer sterk wachtwoord ontvangen. Wij raden u aan deze te blijven gebruiken i.v.m. veiligheid van uw mailbox.
Een handige tool voor het bijhouden van veel en lange wachtwoorden is KeePass.
Mocht u toch het wachtwoord willen vervangen dan kan dat in Roundcube bij instellingen > wachtwoord. Hou er rekening mee dat u met het aanpassen van dit wachtwoord ook het wachtwoord verandert voor de mailclient voor bijvoorbeeld Outlook en uw telefoon.

Basisfuncties Roundcube

Hieronder vindt u een screenshot van het hoofdscherm van Roundcube. Deze krijgt u te zien direct na het inloggen.

roundcube beginscherm

  1. Overzicht van uw mails. U kunt deze sorteren op o.a. datum en afzender door boven de kolom op datum of afzender te drukken.
  2. Postvak In: Dit is de hoofdmap van uw mail. Alle mails komen hier binnen.
  3. Opstellen: Hiermee stelt u een nieuwe e-mail op.
  4. Junk E-mail: Hier komt alle mail terecht die door de spamfilter als ongewenst wordt gemarkeerd. Kijk hier regelmatig in want er kunnen ook “goede” mails in terecht komen.
  5. Zoeken: Hier kunt u zoeken in alle mails.
  6. Adressenboek: Hier kunt u mailadressen en mailinglists opslaan. Hou er rekening mee dat dit een ander adresboek is als in bijvoorbeeld Outlook. Het is mogelijk om e-mailadressen in Roundcube te importeren.
  7. Instellingen: Hier kunt u o.a. uw wachtwoord, mappenstructuren aanmaken en taalinstellingen aanpassen.
  8. Markeren: Hier kunt u mail o.a. als gelezen en ongelezen markeren.

E-mail opstellen en versturen

Mail opmaken heeft veel weg van de standaard editor in WordPress en Word. Hieronder een screenshot met basisfuncties.

roundcube mail opstellen

  1. Het gebied waar de tekst van de mail geplaatst kan woorden
  2. Het onderwerp van de mail
  3. De ontvanger: Hier plaatst u het volledige e-mailadres
  4. C.c.: Hier vult u de e-mailadressen in van mensen die u een kopie van de mail wilt sturen. De ontvanger ziet dat u deze personen een kopie stuurt.
  5. B.c.c.: Hier vult u de e-mailadressen in van mensen die u een kopie van de mail wilt sturen. De ontvanger ziet niet dat u deze personen een kopie stuurt.
  6. Hier kunt u kiezen tussen Platte tekst en HTML. Kort gezegd is platte tekst zonder opmaak en HTML met opmaak.
  7. Hier kunt u de prioriteit van de betreffende mail invullen. Als het een mail is met standaard prioriteit is dan kunt u dit ongewijzigd laten.
  8. Dit kunt u aanvinken om een ontvangstbevestiging te ontvangen.
  9. Met de knop kunt u een bijlage toevoegen. Denk hierbij aan een foto of pdf-bestand.
  10. Met deze knop verzendt u de mail.
  11. Hier selecteert u naar welke map de mail verplaatst moet worden na het versturen. Dit selecteert u voordat u op verzenden drukt.
  12. Hier kunt u een contactpersoon of maillijst selecteren waar u de mail heen wilt sturen.

Mocht u meer vragen hebben dan kunt u deze stellen via het ticketsysteem van het klantenpaneel of telefoonnummer 0172-897789

 

Wat is een Drag & Drop-editor 2016-10-14T16:08:09+00:00

Visual Composer NederlandsEen Drag & Drop-editor is een pagina-bewerker waarmee eenvoudig de layout van een pagina aangepast kan worden d.m.v. het aanmaken en verslepen van objecten, kolommen en rijen.

Een voorbeeld van een bekende Drag & Drop-editor in WordPress is Visual Composer.

Wat betekent WYSIWYG? 2015-12-09T16:27:23+00:00

WYSIWYG betekent What You See Is What You Get, vrij vertaald; Wat Je Ziet Is Wat Je Krijgt.

Deze term wordt vaak gebruikt bij online- en offline software waarmee o.a. websites of logo’s gemaakt worden. Ook WordPress heeft standaard een WYSIWYG-editor, in het Nederlandse “Visuele editor”.

Het stelt de gebruiker in staat om tijdens het maken te zien hoe een eindproduct eruit zal zien.

Wat is een redirect? 2015-08-17T11:11:31+00:00

Een redirect is een verwijzing naar een andere url. Als u bijvoorbeeld een nieuwe domeinnaam heeft dan wilt uw graag dat www.domeinnaam.nl/diensten verwijst naar www.nieuwedomeinnaam.nl/diensten. Bezoekers vanuit Google komen dan niet op een error-pagina uit maar op uw nieuwe pagina.

 

Wat is Retina Ready? 2015-08-17T11:04:28+00:00

Veel templates voor WordPress zijn tegenwoordig Retina Ready.  Retina is het nieuwe type scherm van Apple sinds de Apple 4s.

Retina-schermen hebben een hoge resolutie. De foto’s op een Retina Ready website worden zowel in de lengte als breedte maal 2 gedaan. Is een foto dus 100x100pixels dan moet deze afbeelding voor een Retina Ready-website 200x200pixels zijn om niet korrelig getoond te worden.

Logo’s en icoontjes worden meestal als .svg (schaalbare vector-bestand) geüpload.

Wat is een niche webwinkel? 2015-08-17T09:44:50+00:00

Een niche webwinkel richt zich op een bepaald deel van een markt.
Een webwinkel als Wehkamp.nl verkoopt eigenlijk van alles, een niche-website daarentegen richt zich bijvoorbeeld alleen op petjes, of op grasmaaiers.
Door deze keuze ontstaat meestal een webwinkel of website die zeer relevant zijn voor het betreffende onderwerp of product.
Vaak zorgt dit voor een goede positie in Google.

Wat is adaptive design 2015-05-25T08:39:51+00:00

Adaptive design is de tegenhanger van responsive webdesign. In tegenstelling tot responsive design kan bij adaptive ook de functionaliteiten van de website zelf aangepast worden i.p.v. enkel de layout.
Hierdoor liggen de onderhouds- en opstartkosten bij adaptive website vaak hoger. U heeft namelijk minimaal drie designs nodig voor één website.
Een adaptive design kenmerkt zich doordat deze niet schaalbaar door aan een hoek van een browserscherm te trekken. De mobiele layout is er “opeens”.

Wat is zoekmachine optimalisatie? 2015-11-08T08:47:24+00:00

SEO is een ander woord voor zoekmachine optimalisatie en staat voor Search Engine Optimalisation. Het betekent dat uw website en content optimaal worden ingericht en bewerkt zodat uw vindbaarheid in Google en andere zoekmachines verbeterd worden.

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van uw website met als doel zo goed mogelijk gevonden worden in Google. Het gaat dan om de organische resultaten.
Grofweg zijn er drie zaken te optimaliseren:

  • Optimalisatie van de website zelf. Hierbij word rekening gehouden met de tekst en plaatjes, maar ook met de techniek en code.
  • Het krijgen van relevante links (ook wel linkbuilding)
  • Trefwoordanalyse ook wel zoekwoord-keyword-analyse genoemd. Hierbij wordt er gekeken wat relevante zoekwoorden zijn en hoe je deze het beste in de website kunt verwerken.
Wat is SEO? 2015-05-04T14:33:20+00:00

SEO is een ander woord voor zoekmachine optimalisatie en staat voor Search Engine Optimalisation. Het betekent dat uw website en content optimaal worden ingericht en bewerkt zodat uw vindbaarheid in Google en andere zoekmachines verbeterd worden.

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van uw website met als doel zo goed mogelijk gevonden worden in Google. Het gaat dan om de organische resultaten.
Grofweg zijn er drie zaken te optimaliseren:

  • Optimalisatie van de website zelf. Hierbij word rekening gehouden met de tekst en plaatjes, maar ook met de techniek en code.
  • Het krijgen van relevante links (ook wel linkbuilding)
  • Trefwoordanalyse ook wel zoekwoord-keyword-analyse genoemd. Hierbij wordt er gekeken wat relevante zoekwoorden zijn en hoe je deze het beste in de website kunt verwerken.
Wat is linkbuilding? 2015-05-04T14:27:23+00:00

Linkbuilding is het opbouwen van links naar uw website. Het is een onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Vroeger was het zo dat veel links automatisch een hoge rank in Google betekende. Tegenwoordig is dat anders en kijkt Google ook naar de relevantie van links.
Goede links kunnen o.a. worden aangevraagd bij relevante websites of ontstaan door het uitwisselen van links. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van een SEO/zoekmachine optimalisatie-campagne.

Wat is responsive design? 2016-10-14T16:08:09+00:00

Responsive design wil zeggen dat de inhoud van de website zich aanpast aan het apparaat waarop het bekeken wordt. Zo is de beleving van de bezoeker altijd goed en maakt het niet uit of de website op smartphone, tablet, desktop of laptop wordt bekeken. U heeft slechts 1 website nodig.
Daarnaast toont Google websites voor desktops sinds april 2015 niet langer in de organische zoekresultaten bij mobiele apparaten.

gekopgoudvisnl-portfolio-760x520

Wat is pop3? 2015-05-04T14:25:28+00:00

Pop3 is een mailinstelling. Met deze manier van uw mail instellen wordt de mail van de server gedownload naar uw computer, telefoon of laptop.

In dit geval wordt de mail van de server verwijderd nadat deze is opgehaald.
U kunt ook instellen dat de mail pas na een tijdje wordt gewist van de server.

Wat is imap? 2016-10-14T16:08:09+00:00

Imap is een mailinstelling die synchronisatie met telefoon en computer mogelijk mogelijk maakt. De mail wordt in dit geval opgeslagen op de server.
Voordeel hiervan is dat als uw harde schijf van uw laptop of computer crasht, uw mails veilig zijn.
Het nadeel is dat imap bij intensief gebruik en als u alle mails bewaard qua opslag behoorlijk kan oplopen. U zult dan vaak op termijn een groter hostingpakket nodig hebben.
De tegenhanger van imap is pop3.

Wat is een plugin? 2015-05-04T14:24:38+00:00

Een plugin is een add-on of toevoeging aan een bestaand stuk software zoals een Content Management Systeem om een extra functie toe te voegen. Denk hierbij aan een plugin om een agenda of fotogalerij toe te voegen.

Heb ik genoeg aan een hostingpakket met 1 GB of 2GB dataverkeer en opslag? 2016-10-14T16:08:09+00:00

Bij onze Basic-hostingpakketten zit meestal 1 GB/1000 MB dataverbruik en 1 GB/1000 MB aan opslag, Bij Basic Plus is dit 2 GB dataaverbruik en 2 GB opslag. Dit is standaard SSD-hosting, hetgeen een duurder maar betrouwbaarder en sneller medium is.
2 GB is voor 90% / 95% websites ruim voldoende.
Pas als u bijvoorbeeld email met imap (imap is een mailinstelling die synchronisatie met telefoon en computer mogelijk mogelijk maakt.) en u al uw mailtjes graag op de server wilt bewaren zult u uiteindelijk meer opslag/schijfruimte nodig hebben. Ook bij websites met veel foto’s die niet geoptimaliseerd zijn voor het web, kan 1 GB opslag krap zijn. Hetzelfde geldt voor websites met webshops of veel producten.
2 GB dataverbruik wil zeggen: de hoeveelheid aan bestanden in MB / GB die bezoekers bij uw pakket downloaden.
Hoe meer bezoekers en hoe groter/zwaarder de website, hoe meer data dit kost.
Mocht u een keer over uw pakketlimieten heen gaan, dan zullen wij dit niet berekenen. Voor structurele aanpassingen kunt u contact met ons opnemen.

Voor mail met POP3 (waarbij mail van de server wordt gehaald) is dit ook prima. Wilt u uw mail op de server laten staan (IMAP) zodat u op meerdere apparaten dezelfde mail kunt bekijken, dan kan 1 GB of 2 GB i.c.m. een website te weinig zijn. Verhogen van de schijfruimte is altijd mogelijk of wij kunnen ook uw Office 365-mail verzorgen. Bij Office 365 zit standaard 60 GB aan opslag.

Welke browsers ondersteunt Milcraft met websites? 2015-05-04T14:20:48+00:00

Milcraft maakt websites die op alle bekende, recente browsers te bekijken zijn. Denk hierbij aan Google Chrome, Internet Explorer, Safari en Firefox..
Browsers als Internet Explorer 7 en 8 ondersteunen we niet omdat we van mening zijn dat we hiermee de klant én bezoeker te kort doen.

Windows XP

Internet Explorer 7 en 8 zijn versies die in Windows Vista en later gewoon te updaten zijn naar de nieuwste versie van Internet Explorer.
Updaten naar een recente versie is niet meer mogelijk in Windows XP.
Windows XP wordt niet meer ondersteund door Microsoft, hetgeen ervoor zorgt dat beveiligingslekken niet meer gedicht worden.
Veilig internetten op een laptop of computer met XP is dan ook niet mogelijk met Internet Explorer.

Kent u iemand met een oude browser of heeft u zelf een oude browser? Download dan vandaag nog de nieuwste versie van uw browser of stap over naar een andere:

Google Chrome
Internet Explorer
Firefox
Safari

Wat is WordPress? 2016-10-14T16:08:10+00:00

WordPress is een open-source CMS-systeem. CMS staat voor Content Management Systeem en zorgt ervoor dat u uw teksten en foto’s makkelijk kan aanpassen op de website zonder programmeerkennis. Open source betekent dat de software kosteloos mag worden gebruikt. WordPress valt onder de GPL-licentie.
Het CMS-systeem is ontwikkeld door Matthew Mullenweg. Tegenwoordig is bij de ontwikkeling een hele gemeenschap betrokken.
WordPress maakt gebruik van PHP. Dit is een programmeertaal. Ook wordt er gebruik gemaakt van een database.

Door middel van templates is de opmaak van pagina’s te veranderen. Daarnaast kunnen door middel van plugins functies aan de website worden toegevoegd.

Wat is WooCommerce? 2016-10-14T16:08:11+00:00

WooCommerce is de beste WordPress plugin om een webshop mee te bouwen.
WooCommerce is e-commerce plugin van WooThemes en is gratis te gebruiken.
“Waar is die adder onder het gras?” hoor ik denken, maar die is er niet. WooThemes verdient geld aan de betaalde plugins en templates.
De plugin is inmiddels ruim 2 miljoen keer gedownload. Meer dan 10% van alle webshops/webwinkels maken gebruik van WooCommerce. Daarmee wordt de plugin inmiddels meer gebruikt dan Magento, Zen Cart en OpenCart.

Wanneer WooCommerce en wanneer niet?

WooCommerce is ooit begonnen als een plugin voor WordPress. U zult dan ook altijd WooCommerce draaien binnen een bestaande WordPress-installatie.
WooCommerce wordt meestal gebruikt voor kleine en middelgrote webshops. Het is gratis te gebruiken, er zijn online veel tips & truc te vinden en het is makkelijk te onderhouden.
Bij grote webwinkels met duizenden artikelen en klanten is het niet verstandig om WooCommerce te gebruiken. Het toevoegen van uitgebreide functies d.m.v. betaalde plugins kan namelijk behoorlijk wat geld gaan kosten.

WooCommerce voor WordPress

Wat is SSD? 2016-10-14T16:08:11+00:00

SSD staat voor Solid State Drive of Solid State Disk en wordt gebruikt voor data-opslag.
SSD is de opvolger van de traditionele harde schijf en heeft geen bewegende onderdelen.
De voornaamste voordelen zijn de snelheid en stabiliteit.

Bij Milcraft gebruiken we SSD-schijven voor onze hosting.

Samsung SSD 850 EVO

Wat is HTML? 2015-05-04T14:18:08+00:00

HTML staat voor HyperText Markup Language is een opmaaktaal voor documenten. HTML wordt voornamelijk voor webpagina’s gebruikt.

Wat is een template? 2015-05-04T14:17:40+00:00

De template is bij een CMS-systemen als WordPress of Joomla een sjabloon, thema of layout voor de website. Het is eigenlijk de schil van de website en wordt meestal gemaakt in de huisstijl van de opdrachtgever.

Wat is een sitemap? 2016-10-14T16:08:11+00:00

Wat doet een sitemap en wat is het nut ervan?

Je hebt twee soorten sitemaps:

  • voor bezoekers
  • voor de zoekmachines zoals Google.

De sitemap voor bezoekers is een overzichtspagina met alle voor de bezoeker belangrijke links op de website. De sitemap voor zoekmachines werkt anders.

Het doel van een sitemap voor zoekmachines is om al je pagina’s zo overzichtelijk mogelijk aan te bieden aan zoekmachines als Google en Bing. Dit is belangrijk als de website geïndexeerd wordt.
Google en andere zoekmachines hechten veel waarde aan een zoekmachine. De website zal er niet hoger door in Google komen, maar draagt het meestal wel bij aan een makkelijk en snel indexeren een website. Ook zullen er vaak meer pagina’s geïndexeerd worden door zoekmachines.

Om een sitemap niet zelf aan te hoeven maken én bij te houden zijn er diverse pluginsverkrijgbaar.
Voor WordPress zijn dit gratis te gebruiken plugins als Google XML Sitemaps of als onderdeel van de plugin SEO by Yoast.
Deze plugin zorgt ervoor dat nieuwe pagina’s automatisch worden toegevoegd aan de sitemap en het up to date houden dus automatisch gaat. Wel moeten er vooraf ingesteld worden welke pagina’s er geïndexeerd moeten worden en hoe vaak.

Wel is het zo dat een sitemap eigenlijk pas zin heeft bij websites met veel pagina’s en/of blogposts.

Feit is dat Google een sitemap prettig vindt en dat is meestal een goede reden voor website-eigenaren om het te doen.

Wat is een CMS-systeem? 2015-05-04T14:16:29+00:00

CMS staat voor Content Management Systeem en is een systeem om de foto’s en tekst op uw website eenvoudig te beheren. Enkele bekende CMS-systemen zijn WordPress, Joomla en Drupal.
U heeft geen kennis van code te hebben om met een CMS-systeem aanpassingen te doen.

Wat is CSS? 2015-05-04T14:15:58+00:00

CSS staat voor Cascading Style Sheet en zijn stijlbladen. Met CSS is het mogelijk om de vormgeving van webpagina’s los te koppelen van hun feitelijke inhoud en centraal aan te sturen.
Voorbeeld van een CSS-code is:

body {
background-color: #ffffff;
}

h1 {
color: #c1c1c1;
text-align: center;
}

p {
font-family: "Arial";
font-size: 30px;
}

Wat betekenen de termen in een Analytics-rapport? 2015-05-04T14:15:24+00:00

Als u een standaardrapport in Analytics uitdraait of u heeft er één van ons ontvangen dan ziet u verschillende termen om percentages  en getallen te duiden.

Hieronder ziet u een overzicht met de betekenis van deze termen.

  • Sessie: Het aantal bezoeken op de website
  • Gebruikers: Het aantal unieke gebruikers op de website
  • Paginaweergaven: Het aantal bekeken pagina’s
  • Pagina’s/sessie: Het gemiddelde aantal pagina’s per sessie
  • Gem. sessieduur: De gemiddelde duur van een sessie
  • Bouncepercentage: Het percentage bezoekers dat na 1 pagina de website verlaat
  • % nieuwe sessies: Het percentage nieuwe sessies

In het schijfdiagram is het aantal nieuwe bezoekers vs het aantal terugkerende bezoekers te zien.

Mijn website zit vast in onderhoudsmodus bij het updaten van WordPress. Wat nu? 2015-05-04T14:14:09+00:00

Tijdens het updaten van plugins en WordPress zelf wordt de onderhoudsmodus/maintenance mode bij uw WordPress-website geactiveerd.
Het kan hierbij gebeuren dat de website in deze modus blijft hangen en de onderstaande tekst weergeeft.

“Tijdelijk niet beschikbaar vanwege gepland onderhoud. Probeer het over enkele minuten nog een keer.”

Het verhelpen hiervan is eenvoudig. Ga met ftp of in Direct Admin naar de root van de website en verwijder het bestand met de naam .maintenance
Zodra deze is verwijderd is de onderhoudsmodus gedeactiveerd.

Is er een handleiding voor WordPress? 2016-10-14T16:08:11+00:00

Voor onze klanten hebben we een handleiding voor WordPress beschikbaar.

U kunt deze hier downloaden.

Mocht u meer willen weten of andere vragen hebben dan kunt u deze stellen via het klantenpaneel of via info@milcraft.nl

Hoe werkt de spam quarantainerapportage van Spamtitan? 2015-05-04T14:11:37+00:00

Als u bij uw mail een Spamtitan anti-spam heeft, dan zult u spam quarantainerapportages ontvangen.

Hoe werkt het?

De e-mail bevat een lijst met alle berichten die in quarantaine zijn gezet als mogelijke spam en/of omdat ze besmet zijn met een virus voordat ze afgeleverd zouden worden in uw mailbox.
U kunt zelf bepalen wat u met de mails én met toekomstige mails van de afzender wilt doen.

U kunt kiezen uit 4 opties:

  1. Klik op de Bezorg link om een bericht af te laten leveren in uw mailbox
  2. Klik op de Whitelist link om een bericht af te laten leveren in uw mailbox en de afzender aan te merken als vertrouwde afzender zodat berichten van deze afzender niet langer in quarantaine worden gezet.
  3. Klik op de Verwijder link om het bericht weg te gooien uit uw quarantaine.
  4. Om alle berichten weg te gooien, klik op de Verwijder alle berichten link onderaan het spam quarantainerapport.

De berichten zullen automatisch weggegooid worden uit de quarantaine na 15 dag(en). Als u vragen heeft met betrekking tot dit rapport, neem dan contact op met info@milcraft.nl.

Welke domeinnaam extensies kan ik aanvragen bij Milcraft 2015-05-04T14:10:05+00:00

Bij Milcraft kunt u alle beschikbare domein extensies aanvragen. Doordat er regelmatig wijzigingen zijn in aanbod en prijs zijn deze domeinregistraties op aanvraag.
Een overzicht van beschikbare domeinnaam extensies vindt u hier.

Wat is de levertijd van een domeinnaam? 2015-05-04T11:40:23+00:00

De meeste domeinnaamextensies zoals .nl worden zo snel mogelijk voor u geregistreerd. In de meeste gevallen zult u binnen 24 uur een mail ontvangen met een bevestiging. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via Klantenpaneel > Nieuw ticket openen of maak gebruik van ons contactformulier.

Bij domeinextensies die niet vaak voorkomen duurt registratie over het algemeen langer. Heeft u na twee weken niets vernomen, neem dan contact met ons op.

Waar rekening mee houden bij .NL-domein? 2015-05-05T21:27:04+00:00

.NL is de extensie van Nederland en kan door iedereen geregistreerd worden. Er zijn momenteel meer dan 5 miljoen .NL-domeinnamen geregistreerd. Met de domeinchecker op onze website checkt u gemakkelijk of het domein vrij is.

Bij .NL-domeinen geldt een minimaal aantal karakters van 2 en een maximum van 63. Er geldt een minimaal aantal karakters van 2. Het maximaal aantal karakters is 63. Enkel nummerieke domeinen zijn toegestaan. Een domeinnaam mag niet eindigen op een streepje.

De uitgevende instantie van .NL stelt dat de geregistreerde domeinnamen niet in strijd mag zijn met de openbare orde en/of goede zeden.

Als je een .NL-domein verhuist naar Milcraft, dan wordt deze voor 1 jaar geregistreerd vanaf het moment van verhuizing.
Voor het verhuizen van een domein met bijvoorbeeld een website of mail moeten er andere werkzaamheden uitgevoerd worden. Deze kunnen voor een meerprijs voor u verricht worden.

Na opzegging of verhuisaanvraag zonder actie wordt op de dag van verloop het domein 40 dagen in quarantaine geplaatst. Enkel de eigenaar kan het domein dan uit quarantaine halen.

Kan ik mijn domeinnaam overdragen? 2015-05-04T11:38:28+00:00

Voor het overdragen van een domein kunt u gebruik maken van het formulier voor overdracht domeinnaam. Deze kunt u aanvragen via het Klantenpaneel. Nadat u deze heeft ingevuld, kunt u deze uploaden via het Klantenpaneel. Uw aanvraag wordt dan automatisch in behandeling genomen.

Wat is een SSL certificaat? 2016-10-14T16:08:11+00:00

SSL staat voor Secure Sockets Layer.
Het wordt gebruikt voor de beveiliging van de internetverbinding. Denk hierbij aan persoonlijke gegevens bij webshops, online bankieren en andere gevoelige transacties.
U herkent deze met SSL beveiligde websites aan het slotje bovenin de url/adresbalk van de browser. Ook kan de gehele balk groen zijn.
Informatie die over deze verbinding loopt is niet leesbaar door derden.

SSL milcraft

 

Een website met een SSL certificaat straalt ook vertrouwen uit. De bezoeker ziet dat de identiteit van de eigenaar is geverifieerd. Daarnaast is het bij wet verplicht om het versturen van persoonsgegevens via internet te beveiligen.

In de wet staat dat het verplicht is om het verzenden van persoonsgegevens via internet te beveiligen. In de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) staat dit beschreven. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) adviseert dan ook het gebruik van een SSL Certificaat.

Er zijn meerdere typen certificaten en ook zijn er meerdere validatiemethoden. Zo bestaat er domeinnaam gevalideerd (DV), organisatie gevalideerd (OV) en extended gevalideerd (EV).

Wordt mijn contract met Milcraft automatisch verlengd? 2015-05-04T11:36:55+00:00

Ja, dit gebeurt automatisch. U hoeft niet zelf te verlengen en u krijgt hiervoor automatisch een factuur.

Wel krijgt u voorafgaand een mail van ons met de mededeling dat de dienst verlengd zal worden.

Wat zijn de factuurtermijnen? 2015-05-04T11:35:47+00:00

De factuurtermijnen kunnen voor elk product anders zijn. Het factuurtermijn vindt u terug in de bevestigingsmail van uw bestelling.

Ook kunt u bij veel producten het betalingstermijn zelf bepalen.

Wat is het Klantenpaneel? 2015-05-04T11:34:34+00:00

Bij het Klantenpaneel kunt u inloggen om de bij ons bekende gegevens te bekijken, facturen in te zien en te betalen, offertes te zien en vragen te stellen aan onze klantenservice.
U kunt eigenlijk alles regelen via het Klantenpaneel.

Mocht u liever persoonlijk contact willen dan zijn wij bereikbaar op 0172-897789.
Inloggen kunt u doen via de menu-optie “Klantenpaneel” onder “Klanten’ in de menubalk.

 

Wat is een licentie? 2016-01-31T10:48:14+00:00

Een licentie is de formele of wettelijke toestemming om iets te mogen doen of te gebruiken. Een licentie kan ook verwijzen naar een document waarin staat dat toestemming is gegeven.
Ook bij software als Windows of Photoshop bent u een licentiehouder. U bent dan niet eigenaar van het besturingssysteem of programma, maar legale gebruiker.
Bij Milcraft regelen wij licenties voor templates, plugins en andere zaken voor u. U koopt bij ons dan ook niet de website zelf maar het bouwen ervan. Wij verzorgen de benodigde licenties om de onderdelen te mogen gebruiken.

Waarom krijg ik geen mails binnen van Milcraft? 2015-05-04T11:31:47+00:00

Het kan zijn dat deze mails in uw spambox terecht gekomen zijn doordat deze berichten ten onrechte als spam zijn gezien door uw e-mailprogramma of door de aanbieder van een e-mailaccount, bijvoorbeeld Gmail.com of Outlook.com.

U kunt in uw e-mailprogramma aangeven dat ons e-mailadres “Geen ongewenste email” is of een optie van vergelijkbare strekking.

Mocht u hulp nodig hebben bij het instellen, neem dan contact op door een ticket aan te maken in het Klantenpaneel of stuur een bericht via het contactformulier.

Mijn betaling is fout gegaan. Wat moet ik doen? 2015-05-04T11:31:18+00:00

Indien een betaling niet klopt kunt u dit aangeven in het Klantenpaneel door een ticket aan te maken.

Wij zullen de betaling nakijken en het bedrag indien nodig corrigeren.

Indien u teveel betaald heeft zullen wij het bedrag binnen 14 dagen terugstorten op uw rekening.

Mijn bedrijfsnaam is veranderd. Kan dit aangepast worden op de facturen? 2015-05-04T11:30:40+00:00

U kunt dit doorgeven via het Klantenpaneel.

Facturen kunnen i.v.m. juridische redenen niet met terugwerkende kracht voorzien worden van de nieuwe bedrijfsnaam.

Kan ik mijn gegevens zoals het emailadres, naam en adres wijzigen? 2015-05-04T11:22:11+00:00

Voor het aanpassen van het mailadres geldt:
Indien uw gegevens geregistreerd staan op een bedrijfsnaam, kunt u ons een KvK-uittreksel van maximaal 2 maanden oud en een kopie van het identiteitsbewijs van de bij ons bekende contactpersoon naar info@milcraft.nl.

Wij verwerken vervolgens de gegevens in onze administratie.

De andere gegevens als n.a.w.-gegevens kunt u zelf aanpassen in het Klantenpaneel en worden na controle aangepast.

Kan ik mijn bestelling annuleren? 2015-05-04T11:21:37+00:00

Dit kan als u particuliere klant bent. U heeft 14 dagen herroepingsrecht. Dit is geregeld in de wet Koop op afstand. U kunt hiervoor een ticket aanmaken in het Klantenpaneel.

Zakelijke klanten zijn uitgesloten van herroepingsrecht.

Kan ik een dienst upgraden of downgraden? 2015-05-04T11:20:53+00:00

Dit is mogelijk. Bij een upgrade worden de kosten verrekend, bij een downgrade wordt dit niet gedaan. Vraag een downgrade daarom enkel aan aan het eind van uw contractperiode.

Is het mogelijk een dienst aan te passen? 2015-05-04T11:19:38+00:00

Ja dat kan, mits de overeenkomst dit toelaat. Dat wil zeggen dat u bijvoorbeeld een jaarcontract heeft afgesloten en u deze voortijdig wilt downgraden of stopzetten.
Is dit niet het geval, dan is aanpassen geen probleem.

-Log in op “Klantenpaneel
-Klik op “Nieuw ticket aanmaken”
-Vul bij “Onderwerp” “Dienst aanpassen”
-Bij “Bericht” meldt u gedetailleerd welke dienst u wilt aanpassen en het overeenkomstnummer.

Wij zullen contact met u opnemen als de dienst is aangepast.

Ik weet de logingegevens van mijn FTP-account niet meer. 2015-05-04T11:18:10+00:00

U kunt nieuwe inloggegevens aanvragen via het Klantenpaneel.

Wij zullen dan ook direct bekijken waarom het inloggen met uw oude gegevens niet meer lukt.

Ik ben mijn logingegevens van het Klantenpaneel kwijt. Wat moet ik doen? 2015-05-04T11:17:36+00:00
  1. Onder het inlogscherm van het Klantenpaneel staat de tekst “Wachtwoord vergeten?”
  2. Vul hier uw gebruikersnaam en e-mailadres in en druk op “Versturen”.
  3. U ontvangt vervolgens een mail met een link om een wachtwoord opnieuw in te stellen.
  4. Bent u uw gebruikersnaam en/of e-mailadres vergeten?
  5. Stuur een e-mail met een kopie van het identiteitsbewijs van de bij ons bekende contactpersoon naar info@milcraft.nl.
  6. aWij zullen u dan verder helpen.
Heeft u een vraag of wilt u een offerte aanvragen? Wij helpen u graag verder!
Bent u geïnteresseerd in onze diensten en/of wilt u een offerte aanvragen? In een persoonlijk gesprek kijken wij graag naar uw wensen en specifieke situatie.
Heeft u een andere vraag? Stel deze dan ook gerust.
Vul uw gegevens in en wij nemen z.s.m. contact met u op. Wij streven ernaar om binnen één werkdag te reageren.