landingspagina

Wat is een landingspagina precies?

Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op terecht komt nadat deze op een bepaalde advertentie heeft gedrukt of een bepaalde zoekopdracht in Google heeft gedaan.

Zoekt iemand bijvoorbeeld op “slagerij nieuwkoop” dan kunt u als eigenaar van een slagerij in Alphen aan den Rijn deze potentiële klanten toch naar uw website krijgen. Dit kan door een speciale landingspagina aan te maken.
Belangrijk is dan dat de pagina relevant is voor het onderwerp. Het moet wel over een slagerij of vlees gaan.
Daarnaast moet de klant zich wel geholpen voelen na het drukken op de link. Google meet namelijk ook de tijd die de bezoeker op de website blijft en meet zo o.a. de relevantie van een pagina/zoekresultaat.

Naast de tekst en foto’s op de pagina of nieuwsbericht is de url een handig hulpmiddel om gericht op een bepaalde zoekterm te “dekken” in Google.
Bijvoorbeeld: Voor uw slagerij in Alphen aan den Rijn zou u de url http://www.eenslagerijinalphen.nl/bbq-pakketten-nieuwkoop kunnen gebruiken om mensen uit Nieuwkoop op uw barbecuepakketten te wijzen.
Zo kunt u als slagerij in Alphen aan den Rijn eenvoudig waardevol verkeer uit omliggende plaatsen of ver daarbuiten naar uw website leiden.

Zoals gezegd moet de inhoud van de pagina wel relevant zijn voor de betreffende zoekopdracht of Adword-advertentie. Bij Adwords is dit zelfs verplicht.
Daarnaast is het belangrijk dat uw totale website wel de onderwerpen blijft dekken waar deze ooit voor gebouwd is. Teveel versnippering en een te brede selectie producten maakt een website minder relevant op de hoofdzoekwoorden. Om deze reden scoren niche-websites vaak goed in Google.

Wilt u meer weten over landingspagina’s of wilt u een vrijblijvend over de mogelijkheden voor uw bedrijf? U kunt ons bereiken via onze contactpagina, mail of Facebook.