//Top 10 meest voorkomende problemen bij WordPress
  • blog wordpress problemen

Het installeren van WordPress zelf verloopt meestal vlekkeloos. Maar toch kan het gebeuren dan er tijdens het installeren van WordPress zelf, templates of plugins problemen ontstaan.

Gelukkig zijn veel van deze problemen goed te verhelpen. Hieronder de tien van de meest voorkomende problemen bij WordPress.

  1. 404 Deze pagina bestaat niet: Deze melding verschijnt als de opgevraagde pagina niet bestaat. Dit kan omdat de betreffende pagina gewist is, hernoemd is of de url/webadres verkeerd is ingetoetst in de browser of dat de link vanaf de verwijzende website of pagina verkeerd is. In het geval van wissen en hernoemen is het altijd verstandig om een 301-redirect aan te maken. Hiermee voorkomt u dat verkeer vanuit Google op een niet-bestaande pagina uitkomt.
  2. 500 Internal Server Error: Dit probleem is vrij algemeen en wordt meestal veroorzaakt door een verkeerd .htaccess-bestand of een probleem met template, plugin of de WordPress-installatie zelf. Het verhelpen hiervan kan variëren tussen het opnieuw uploaden van een juist .htaccess-bestand en het probleem in de plugin, template of WordPress-installatie verhelpen.
  3. Maintenance Mode blijft hangen: Bij elke update van WordPress wordt automatisch een .maintenance-file aangemaakt. Soms wordt deze niet automatisch verwijderd waardoor de website in de maintenance(onderhouds)-modus blijft hangen. Dit kan eenvoudig verholpen worden door de .maintenance-file te verwijderen in de root-directory van WordPress.
  4. Fout bij het maken van de databaseconnectie: Dit wordt meestal veroorzaakt door de wp-config.php. Download het bestand via ftp, bekijk of de juiste gegevens ingevuld zijn bij gebruikersnaam, wachtwoord, database-naam en eventueel database host. Problemen met de database kúnnen wijzen op een gehackte website.
  5. Plugin werkt niet goed: Zoals gezegd; WordPress zelf is een stabiel CMS-systeem. Echter kunnen plugins van derden roet in het eten gooien. Verkeerd geschreven plugins kunnen ervoor zorgen dat er conflicten ontstaan tussen plugins met ander plugins of templates. Kies daarom altijd voor plugins en templates van betrouwbare en goede bronnen. Download nooit een plugin of template van een vage website of andere bron. Hier kan bijvoorbeeld code aan zijn toegevoegd waardoor er na installatie/uploaden een backdoor naar uw installatie ontstaat.
  6. Template werkt niet goed: Hetzelfde als hierboven. Zelf repareren van templates of plugins heeft meestal geen zin omdat dit bij een update dan weer overschreven wordt. Neem daarom altijd contact op met de pluginbouwer of templatebouwer in geval van problemen. Eventuele aanpassingen zullen dan d.m.v. een update worden doorgevoerd.
  7. Wit scherm: Dit kan o.a. veroorzaakt worden door een mislukte automatische update van WordPress. Meestal kan dit verholpen worden door de betreffende WordPress-versie handmatig opnieuw te installeren via ftp.
  8. Gedane aanpassingen zijn niet te zien: Meestal wordt dit veroorzaakt door browsercache. Gooi de cache van uw browser leeg en herlaad de aangepaste pagina. Ook kan de cache van een cacheplugin de reden zijn. Wat ook een oorzaak kan zijn is als u een aanpassing doet, de aanpassingen opslaat, de website bekijkt door op “site bekijken” te drukken en vervolgens op de pijl van “vorig scherm” te drukken i.p.v. pagina bewerken. Door op de pijl met vorig scherm te drukken keert u mogelijk terug naar de pagina van vóór de aanpassing.
  9. PHP Fatal Error: Om overmatig gebruik van servercapaciteit te voorkomen en beveiligingsredenen worden er standaard een aantal limieten ingesteld zoals “Maximum execution time” en “WordPress Memory Limit”. Deze zijn te verhogen en het probleem zal dan meestal verholpen zijn.
  10. Berichten van het contactformulier komen niet aan: Dit wordt meestal veroorzaakt als de mail op een andere server draait dan uw website. De hostingpakket gaat er meestal standaard van uit dat uw mail op dezelfde server binnenkomt.

Deze en vele andere problemen met WordPress kunnen door ons verholpen worden. Het verhelpen en voorkomen van de bovenstaande en andere problemen vallen onder onze standaard beheer/hostingpakketten voor WordPress.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen of heeft u vragen over het bovenstaande? Neem dan contact met ons op via info@milcraft.nl of het contactformulier.

Maak voorafgaand aan het verhelpen van een probleem ALTIJD een backup van de html-files én database.

 

 

 

Wat vindt u van dit artikel?
[Aantal stemmen: 0]
2016-10-14T16:08:05+00:0022 november 2015|
error: Deze content is beschermd!!

Milcraft en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, om een koppeling te kunnen maken met social media, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geeft u toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy verklaring. Ga voor meer informatie naar op de pagina Privacy Verklaring.